Dos Berlebihan Musim Perayaan

Kita semua gemar akan musim-musim perayaan hujung tahun - perjumpaan keluarga, sahabat handai lama dan menikmati makanan serta snek perayaan yang sedap-sedap belaka. Tetapi, pernahkah anda terfikir samada anda telah terlalu membebankan usus besar anda ?

Kesemua nikmat yang berlebihan ini ada akibatnya. Apabila makanan tidak diurai dan diproses dengan sepenuhnya, ia mungkin berakhir di usus besar. Kajian telah menunjukkan bahawa usus besar boleh menyimpan sehingga 25 paun sisa-sisa makanan. Malah, mereka yang mempunyai pergerakan usus biasa juga mungkin menyimpan 6-10 paun sisa-sisa makanan di dalam usus. Lambat-laun, ini akan berubah menjadi toksin yang memasuki aliran darah anda dan meracunkan badan anda.

Kini anda boleh membersihkan usus besar anda dengan Fujita Lactose-S. Ia mengandungi lebih daripada 1bilion bakteria baik Bifidus dan bakteria asid laktik (Probiotik) untuk menggalakkan pergerakan peristaltik dan menyingkirkan sisa-sisa di dalam usus besar, sisa-sisa degil di dalam lipatan usus akan dibebaskan untuk penyingkiran yang lebih mudah. Mengambil Fujita Lactose-S juga membantu dalam meningkatkan bilangan bakteria baik di dalam usus besar, maka menggalakkan kesihatan usus yang baik.

* Fujita Lactose-S boleh didapati dalam perisa Oren & Yogurt.

* dipetik dari E.C Feb'09

No comments:

Post a Comment